top of page

The New Home of Elisabeth Heier

היום נבקר בדירה החדשה של המעצבת והסטייליסטית הנורבגית, Elisabeth Heier. כבר כתבתי עליה כאן בעבר וגם על הדירה הקודמת שאותה עזבה לטובת זו.

במאי האחרון גם נפגשנו בקופנהגן, במסגרת 3days of design, מה שאני יכולה לומר זה רק שבחיים היא נראית כמו הדירות שהיא מעצבת. מתוקתקת ונכונה. לפעמים קצת יותר מידי.

אבל יש לי הערכה לדרך המאוד ברורה שהיא נוקטת ומשקפת את כל העבודות שלה. גם אם לחלקנו, אפילו לי, זה יכול להראות לעיתים מעט חד, קר וקצת חסר נשמה.

בכל אופן, הדירה הזו, באוסלו, משנת 1896 היא הבית החדש שלה ושל ילדיה. והיא נהדרת על מנת לבחון עיצוב סקנדינבי עכשווי. היא בחרה ללכת עם רוח התקופה של הבית במעטפת: להשאיר כמה שיותר פרטים מקוריים והיכן שצריך להוסיף אלמנטים באותו סגנון, כמו דלתות העץ הכפולות שקנתה מבית ישן שפורק. את הקירות צבעה בגוונים שונים של אפורים מאוד בהירים, ברצפה- במקום דוגמת אדרת הדג המתבקשת בבית תקופתי מודרני, היא בחרה בפרקט רחב ובהיר של dinesen הדנית שמתזכר באופן מודרני יותר את הדוגמה המסורתית.

המטבח הוא של איקאה עם חזיתות במבוק שחורות של Ask og Eng, ומשטח העבודה וחיפוי הקיר זה Silestone בדוגמת אבן קררה (הפתעתי שלא הלכה על החומר האמיתי).

בחדר הרחצה החליפה את הפרקט ברצפה דמוי בטון מוחלק ואריחים דמוי אבן לבנה עם גידים.

מה שמפריע לי כאן זה כנראה שיש קצת יותר מידי דברים שהם דמוי, כמו, ולא הדבר האמתי. אין מה לעשות זה יוצר אווירה אחרת. יותר חלקלקה, מלוטשת ומלאכותית. וזה בא לידי ביטוי באווירה הכללית של החלל.

הריהוט הוא כמובן ממיטב המותגים הסקנדינביים. רובו לבן, כולל גופי התאורה. אין ספק שיש לה ידע רב בתחום והיא יודעת לבחור ולשלב את הפריטים הנכונים, כאלו שיהיו מספיק קלאסיים, לא טרנדיים מידי אבל כן עכשויים ויתנו ייצוג הולם לתקופות, מעצבים וסגנונות שונים בתוך השדה הסקנדינבי.

מאוד מוקפד, כמעט דידקטי, אבל בהחלט מצביע על ידע וסגנון אישי מגובש.

אהבתי במיוחד- את השנדליר בסלון. האם זה של Oliver Gustav? דווקא אותו לא מצליחה לזהות.

שבת שלום.

Photography © Elisabeth Heier

I TOP I

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page