top of page

Four Mantras on Interior Design


הבית של המעצבת Caroline Feiffer שוכן בקומה העליונה של town house עתיק בשכונה שקטה בלב קופנהגן.

את העיצוב של הדירה הפרטית שלה היא ביססה על ארבע מנטרות שמלוות אותה בדרכה כמעצבת ושכל אחד יכול לאמץ:

"לשמור על היופי שסביבך" - ובזה היא מתכוונת לסביבה שבה הדירה נמצאת ושהעיצוב ישקף ויתאים לקונטקסט שבו הוא נמצא. בבית שלה שנמצא בשכונה היסטורית ושקטה זה מתבטא בעיצוב מינימליסטי ובחירה בדברים פשוטים וטבעיים.

"הקף את עצמך עם דברים שמזינים את הלך הרוח שלך" - הבית הוא המקום שבו אנו "טוענים" את עצמנו וככזה עליו להיות נעים, רגוע ושליו. כדי להגיע לזה עלינו לחלק את הדברים שאנו רוצים להכניס לתוכו לשתי קטגוריות: need to have ו- nice to have. ולהיות מאוד סלקטיבים במה שאנו בוחרים להכיל בתוך הפרטי והמוגן שלנו.

"לא צריך לוותר על צבע" - אבל עדיף להתחיל את העיצוב עם פלטה של צבעים בהירים, נטרלים וטבעיים, ועליהם להוסיף חומרים וצבעים שייצרו קונטרסטיות. כאן היא החלה בבסיס מאוד טבעי וארצי של רקע אופ וייט ורהיטי עץ טבעי מחוספסים, ואז הוסיפה קונטרסטיות עם אלמנטים בשחור ובעיקר לבן (הפוך על הפוך) ופריטי ריהוט מודרניסטיים (הכיסא של Marcel Breuer) שממתנים מעט את הארציות ומייצרים ניגודיות בין החומרים שמחמיאה ומעצימה עוד יותר את היופי שלהם.

"תמיד תעשה משהו עם האור" - קודם כל להשתמש באור טבעי, ואיך שהוא משפיע על מיקום חללים שונים בבית. וכמובן שגם אור מלאכותי. מנורה נכונה יכולה לשנות את כל האווירה. האופן שבו האור מסונן ע"י האהיל, הגוון שלו, האופן שבו הוא נופל על האובייקטים ועוד... תורה שלמה שבארצות הצפון יש בה שימוש רב עקב מחסור באור טבעי ואפשר ללמוד המון מהאופן שבו הם בוחרים להאיר את הפינות השונות בבית ולייצר באמצעות האור אווירה ביתית מיוחדת וחמה.

הבית של קרוליין בהחלט מדגים את כל העקרונות- מנטרות שעליהם היא מדברת וגם מפשט את הדברים שהרבה פעמים אנחנו מרגישים אותם בחלל אך לא יודעים להגדיר אותם מילולית. הוא חמים וארצי במידה, בהיר ומינימליסטי ובעיקר משרה אווירה הרמונית שבה כל המרכיבים עובדים טוב ביחד. ארבע הנקודות האלו בהחלט יכולות להיות נקודת התחלה טובה כשאנחנו רוצים לנסות לייצר בעצמנו את אותה אווירה.

שבת שלום. ובהצלחה(:

I TOP I

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page