top of page

Nikari - Finnish design (& styling)

בכתבה שעשיתי לאחרונה (תתפרסם בקרוב גם ב-XNETׂ) הזכרתי בקצרה את ההבדלים שיש בין עיצוב דני לעיצוב פיני, והנה בטיימינג מושלם גיליתי השבוע חברת עיצוב ריהוט פינית וותיקה, שמדגימה באופן מקסים בדיוק את ההבדלים האלו, הפעם בהרחבה.

Nikari היא חברה פינית שעוסקת בייצור מוצרי עיצוב ברי קיימא מעץ. החברה הוקמה בשנת 1967 ע"י המעצב והנגר-אמן Kari Virtanen, שעוד זכה לעבוד עם גדולי המעצבים הפינים Alvar Aalto ו-Kaj Franck.

הסטודיו שלהם ממוקם עד היום בסדנא העתיקה ביותר בפינלנד בכפר קטן שנקרא Fiskars.

כל אופי העיצוב והעבודה שלהם נטוע עמוק במסורות מלאכות היד הנורדיות, ובא לידי ביטוי במוצרים מאופקים ורגועים שבהם העץ הוא המרכז והעיצוב מכבד את מהותו.

רקע בבניית רהיטים מסורתית ושנים רבות של עבודה עם עצי חורש פינים הביאו לידע עצום בחמרי גלם מקומיים ויחודיים ולמיומנויות בהתאמת העץ, בעיבודו ובעבודת פרטים מדוייקת, אם בשיטות מלאכה מסורתיות או בטכנולוגיות עכשוויות.

העיצובים של Nikari הם דוגמא מצוינת לתפיסת העיצוב הפינית (לעומת הדנית או שוודית) שמתאפיינת בסיסית יותר, פשוטה, מאוד חומרית, עיצוב פחות מעודן ויותר פונקציונאלי. החיבור לטבע מאוד מרכזי וברור וחומרי הגלם מופיעים בצורה פחות מעובדת- מעודנת. אך אין זה בא על חשבון הידע וההקפדה הפנומנלים על איכות חומרי הגלם, הפרטים וכן גם היופי הייחודי של האובייקטים, שהנראות שלהם משדרת חן ונעם בלתי מתייפייף. איכויות שישארו רלבנטיות תמיד.

Minna Jones for NCC housing
Minna Jones for NCC housing
Minna Jones for NCC housing

Minna Jones for NCC housing

לאחרונה השתתפו חלק מהמוצרים של Nikari בהפקת סטיילינג מוצלחת ביותר שנעשתה ע"י Minna Jones עבור פרויקט מגורים של NCC housing- חברת נדלן פינית. הסטיילינג הרגוע והצנוע של הדירה ,תואם כלכך את אופי המוצרים נותן להם את המרחב הנדרש על מנת שנוכל לחוש ביופי הפשוט והטהור שלהם.

מתוך האוסף שלהם במיוחד אני אוהבת את כיסא December ואת March Awll Bench.

March Awll Bench_Nikari_Finland

March Awll Bench by Martí Guixé

DECEMBER CHAIR_Nikari_Finland
DECEMBER CHAIR_Nikari_Finland

December by Jasper Morrison & Wataru Kumano

I TOP I

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page