top of page

Belgium Part Two I Biennale Interieur 2014

בסוף השבוע ביקרתי בביאנלה לעיצוב בעיר kortrijk בבלגיה.

זו הביאנלה ה-24 והשנה השתתפו בה 271 מותגי עיצוב, בעיקר מרחבי אירופה אבל לא רק (דוגמאות בהמשך). התערוכה מתפרסת על פני 6 ביתנים המקושרים ביניהם ומתמקדת בפריטי ריהוט, תאורה, והלבשת הבית. הדבר הנחמד ביותר הוא שניתן לחוות את כולה ביום אחד בלבד! ועדיין לקבל סקירה מקיפה של החידושים בשוק העיצוב המקומי.

מה שעוד הרשים אותי מאוד היה הקשר הבלתי אמצעי וכלכך נעים ואדיב עם המציגים. הכרויות נעשו, סיפורים סופרו וכרטיסי ביקור הוחלפו. כמה נחמד היה בביתן אחד, של מותג דני די מפורסם, כאשר אשת יחסי הציבור זיהתה את שם הבלוג מכרטיס הביקור בעקבות עבודה על כתבה (שתצא בקרוב) שעשיתי מולה.

כמובן שנכחו שם כל השמות הגדולים והמוכרים.זה תמיד נחמד לחוות אותם ב- LIVE, אבל בבלוג דווקא ארצה לחלוק איתכם כמה ממותגים היותר קטנים והפחות מוכרים שראיתי כאן לראשונה ואהבתי במיוחד.

אז הנה כמה מהם לפניכם.

Ercol- היא חברת רהיטים אנגלית משפחתית ששורשיה החלו אי שם בתחילת המאה הקודמת. כיום מנהל את החברה הבן של הנכד- דור רביעי.

Ercol- כפי שהוצגה בבלגיה היא כל מה שלא היינו מצפים ממותג ריהוט אנגלי וותיק. משהו בקו העיצובי היחסית פשוט ונקי הזכיר לי רהיטים סקנדינביים משנות החמישים של המאה הקודמת, היה בהם אפילו משהו קצת נוסטלגי (וינטג'י). במיוחד אהבתי את שולחן הכתיבה בעל הרגליים הדקיקות והמגירות המובנות בתוכו.

הסטנד שלהם בתערוכה היה קטן וצנוע ותאם מאוד את אופי רהיטי העץ הפשוטים ונעימים שהוצגו עליו.

ercol_Biennale Interieur 2014
ercol_Biennale Interieur 2014

Quodes- היא מותג עיצוב הולנדי צעיר, בן 8, שמשמש פלטפורמה למבחר קטן ומדויק של מעצבים מובילים מלאומים שונים. האוסף שלהם ידוע בסדרת יחידות האיחסון המנימליסטיות ושיקיות: Collar של Nendo היפנים, אבל בנוסף להם הוצגו בתערוכה גם סדרת כיסאות ושולחנות Stammtisch, סופר מעוצבים ומיוחדים המשלבים משטחי ורגלי עץ עם קונסטרוקיית פלדה של המעצב השוויצרי Alfredo Häberli. מקסים! השולחן גם זכה בפרס העיצוב ב-2013.

הביתן שלהם בתערוכה- היה נקי, מדויק ואוורירי- כמו המוצרים שהוצגו בו, עם הכבוד והמרחב הראוי לכל אחד ואחד מהם.

Quodes-Nendo-Collar bookcases_132.jpg
Quodes-Haeberli-Stammtisch 240 cm ash  with 3 chairs.jpg

הבמה של karimoku עשתה לי ממש נעים בלב. הצבעוניות, הצורוניות וכל צורת ההגשה של האוביקטים היתה כלכך נעימה ושובת לב ועדיין כלכך מעוצבת ויפנית.

karimoku היא יצרנית רהיטי עץ יותר מ-70 שנה במרכז יפן. בשנת 2009 היא השיקה את KARIMOKU NEW STANDARD. האוסף החדש נולד מתוך שיתוף פעולה עם כמה מכשרונות העיצוב הבינלאומיים המבטיחים ביותר והוא כולל רהיטים ואובייקטים פונקציונליים ומלאי שמחה, עשויים עץ יפני כמו מייפל, אגוז או אלון. לא נשאר לי אלה להסכים עם ההגדרה שלהם: "אובייקטים שנועדו להתאים לדרך החיים האורבנית של המאה ה-21 ולמצוא את מקומם בחיי היומיום שלנו". אני בהחלט מוכנה למצוא מקום לכמה מהם בדירתי האורבנית הפרטית.

KARIMOKU NEW STANDATD_Biennale Interieur 2014
KARIMOKU NEW STANDATD_Biennale Interieur 2014
KARIMOKU NEW STANDATD_Biennale Interieur 2014

זהו להפעם, טעימה קטנה מהשפע, היופי וההשראה שזכיתי לחוות בסוף השבוע השבוע בבלגיה. יש עוד סיפורים ועוד מעצבים ואני אשתדל להציג גם אותם כאן בימים הקרובים.

I TOP I

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page