top of page

On Your Desk I Nendo

Untitled-1.jpg

1+2 I 3 I 4 I 5

החלק השלישי והכמעט אחרון בסדרה: On Your Desk מתמקד בעיצוב שאינו סקנדינבי.

בעוד העיצוב הנורדי נמצא ראשון ברשימת המועדפים שלי, המקום השני שייך לעיצוב יפני עכשווי.

ניתן לקיים דיון ארוך ומרתק כשלעצמו על הקווים המשותפים ולעומתם השוני בין שני הזרמים/סגנונות האלה ויום אחד אני אגיע גם לזה.

בנתיים רק אקצר ואומר באופן כללי, שבעוד העיצוב הנורדי מתאפיין בפשטות מנימליסטית ופונקציונאלית, שמתחברת לטבע מבחינת צורה וחומר, העיצוב היפני לוקח את המנימליסטיות צעד אחד קדימה ומתאפיין בקווים עוד יותר נקיים, עוד יותר "טהורים" ועוד יותר less is more.

אי אפשר לדבר על עיצוב יפני עכשוי בלי להזכיר את NENDO המוכשרים והמדהימים. הסטודיו שעובד עבור מותגי עיצוב בינלאומיים, מתפרש על תחומי עיצוב שונים- אביזרים, גרפיקה, רהיטים ועוד…. ובכולם הוא מצטיין עם מוצרים מקוריים ויפיפיים.

כתבתי עליהם כבר בבלוג בהקשר של Salone del mobile במילנו ושיתוף הפעולה שעשו עם COS.

אבל הפעם אנחנו כאן בשביל סדרת ה-stationery collection שלהם.

הסדרה כוללת מגוון אביזרים למשרד ולשולחן העבודה, המחשבה מאחוריהם יוצאת קצת מהקופסא, בודקת איך באמת אנחנו מתנהגים בחלל נתון עם החפצים שנמצאים בו ושבהם אנו נוהגים להשתמש על בסיס יומיומי ומיידי. בהתאם להרגלים האלו הם מעצבים אביזרים שמעבר להיותם מעוצבים ואסטתים לעילא הם גם עונים בצורה מדויקת יותר על הצורך בהם ועושים בשבילנו את הפעולות הכי בנאליות, פשוטות ויומיומיות עוד יותר נעימות ויעילות.

כך למשל ה- outline tray,

סדרה של מסגרות שהמטרה שלהן להפריד בין החפצים השונים על השולחן לפי סוגים. ההנחה הראשנית היתה- שאנחנו לא מרימים בד"כ מהשולחן את המגש עם העטים או המהדקים ומתחילים להסתובב איתו בבית, אז בשביל מה צריך שתהיה לו תחתית? אנחנו רק צריכים משהו שיפריד ויצור סדר בין הדברים על השולחן לפי סוג ולזה מספיקה מסגרת מנימליסטית ועדינה שגם בולטת פחות. כאשר חלקים אחדים אינם בשימוש, ניתן לערום את המגשים לאחסון קומפקטי.

או למשל- link clip.

מהדקים שמגיעים מחוברים אחד לשני בשרשרת. המהדקים עשויים מנייר, כך שהם קלים לניתוק אחד מהשני ויכולים להיות ממוחזרים יחד עם הנייר שאליו הם מחוברים.

עבור כל אוביקט יש הסבר וטיעון הגיוני לאופן שבו הוא עוצב, אתם מוזמנים לראות ולקרוא על הסידרה השלמה כאן.

מקוריים, פרקטים ומנימליסטים ובנוסף גם מעלים חיוך - המוצרים של ננדו בהחלט מוזמנים, כל אחד בפני עצמו, לשדרג ולעדן לנו את סביבת העבודה.

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page