top of page

To start the weekend with I Old & Modern in Malmo

השבוע מצאתי אתר חדש ומקסים למכירת דירות, של חברת נדלן שוודית ותיקה מאוד: bo-laget. בשבילי זה כמו מטמון חדש שעכשיו אני מחכה לאט לאט לגלות וללמוד. אני אוהבת לראות את הדירות המוצעות למכירה באתרים מהסוג הזה, אפילו אם נעשה בהן סטיילינג מסוים עדיין אפשר להתחבר לשורשים של הבית, להבחין באופי המקורי שלו, בסגנון החיים שהתנהל בו ולנחש איזה סוג של אנשים גרו בו. כל אתר כזה הוא מקור חדש ללימוד והשראה בשבילי על סגנון החיים, התכנון והעיצוב של חללי מגורים נורדים.

הדירה הזו- במלמו שוודיה, היא אחת מאלו שתפסו את עיני, דווקא משום שהיא משדרת משהו קצת אחר מסגנון הדירות שראינו לאחרונה. יש בה תחושה של בית ותיק שהתיישן טוב. בהיותה לא מנימליסטית עכשווית אך כן (ועל כך מצביעים הרהיטים) מודרניסטית. היא משדרת אלגנטיות שקטה וחסרת זמן ואולי זו הייחודיות שלה וגם ההוכחה שחלל או עיצוב טוב הוא תמיד רלבנטי.

השילובים כאן הם שם המשחק: החלל הישן האופיני לתחילת המאה הקודמת-תקרות גבוהות, עדיין עם אותם פיתוחים דקורטיביים ועבודת נגרות מקורית, ביחד עם רהיטים מודרניסטים משנות השלושים והחמישים של המאה הקודמת, מייצרים את האקלקטיות העדינה הזו, רבדים של תקופות ושל סגנונות שונים שמייצרים יופי במפגש ביניהם.

המטבח מקסים לדעתי באותנטיות הלא מודרנית שלו- הפיתוחים והגימורים שנותרו מקוריים, מעניקים לו קסם מיוחד, רומנטי במידה, כל עוד הוא מופיע באופן חד פעמי בדירה.

הרהיטים -ברובם הם בכלל לא סקנדינביים! וכל אחד הוא מסטרפיס בפני עצמו.

Lounge Chair ו Plywood Chairs של Eames משנות ה-50, ספה וכורסא מסדרת Le Grand Confort של לה קורבוזיה מסוף שנות ה-20. הנציגות הסקנדינבית היא בשולחן שנראה לי כמו Piet Hein table. לא הצלחתי לזהות את הכיסאות, אם למישהו יש רעיון?

לצידם שולחן כתיבה עתיק, מעמד למכונת תפירה של זינגר ואפילו קמין האבן המקורי עם כלי הברזל- מוסיפים עוד רובד של תקופה וגיוון לחלל עם אופי מיוחד.

שבת שלום.

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page