top of page

To start the weekend with I Family Home - Amsterdam Style

האם זה מקרי שהדירה שעליה החלטתי לכתוב היום נמצאת דווקא באמסטרדם?

אחרי חיפושים רבים של הדירה המושלמת לפוסט של יום שישי, בכל אתרי הנדלן הסקנדינביים שאני תמיד סוקרת באדיקות וגם בשאר מקורות ההשראה שלי, הגעתי שוב לאמסטרדם ושם מצאתי אותה. באתר kid & coe הנפלא שמציע דירות להשכרה ברחבי העולם, לתקופות קצרות של חופשה עבור משפחות עם ילדים. הייחוד והמוטו של האתר הוא- kid-friendly accommodation ובהתאם לקונספט הזה סוג וסגנון הדירות שניתן למצוא בו.

אני אוהבת להסתכל באתר הזה מידי פעם על מנת לראות את הפרשנויות השונות לאיך דירות הופכות להיות בית עם ילדים, שהוא בהחלט kid-friendly , מעוצב, מתוכנן ומולבש בהתכוונות מלאה לתפקיד החדש שעליו למלא, אך עם זאת לא הופך להיות גן וגם לא חלל מבולגן הנראה כאילו הילדים הם האזרחים היחידים שחיים בו וכל סממן של מבוגרים נעלם כלא היה ויוחזר בעוד 10-15 שנה.

הבית האמסטרדמי הזה הוא דוגמא מצויינת לכך וגם לסגנון עיצוב וחיים הולנדי בכלל.

הוא שוכן בשכונה דרומית באמסטרדם, קרוב לפארק (Vondelpark), שכונה שקטה עם בתים אמסטרדמיים טיפוסיים של תחילת המאה שעברה, פרפקט לוקיישן למשפחה עם ילדים.

הדירה עצמה - מתפרסת על פני שלוש קומות: קרקע עם גינה, קומה ראשונה ומרתף.

כשעוד גרתי באמסטרדם וחלמתי שאגור שם לתמיד הייתי מתלבטת ביני לבין עצמי באיזה קומה הכי הייתי רוצה לגור- בקומת הקרקע שנהנית תמיד מכניסה פרטית וגינה אחורית פרטית או בקומה גבוהה שממנה נשקף מצד אחד הרחוב והבניינים השכנים- נוף אורבני שאני מאוד אוהבת ומהצד האחורי- החצר הפנימית המאוד ירוקה עם גינות השכנים מלמטה.

בפועל יצא לי לגור בקומה ראשונה ושניה.

לבית הזה יש קומה נוספת טיפוסית לאמסטרדם- קומת המרתף שהיא חצי מעל פני הקרקע. מי שנמצא במרתף רואה את הרגליים של הולכי הרגל ברחוב. בד"כ המרתף ישמש לחדר שינה נוסף, אזור משחקים או חלל עבודה. כשהולכים ברחוב אפשר בקלות "להציץ" לתוכו ואני מודה שמאוד אהבתי לראות את השימושים שמצאו לחלל הזה.

הטיפולוגיה של הדירה היא טיפוסית- פרוסה אורכית עם שתי חזיתות אחת לרחוב ואחת לגינה הפנימית.

קומת הקרקע מכילה את חדר המשפחה, המטבח ופינת האוכל עם יציאה לגינה האחורית. קומה ראשונה- חדרי השינה ואזור עבודה.

ההפתעה לטעמי היא במרתף- שנוצל ברובו לטובת הילדים, עוצב כ"עולם קטן" ונותן הרגשה שהגענו לממלכת הילדים.

כל הבית הוא ללא ספק kid-friendly, אבל בעוד חדרי הילדים, המקסימים כשלעצמם, הם מקום המיועד לשינה ולא נראה שם יותר מידי רמזים למשחקים, החלל הזה הוא המהות האמיתית של הקונספט.

גם כאן, כמו בשאר חלקי הבית, העובדה שהחדר הזה הוא kid oriented אינה מורידה במאום מהאיכות, המחשבה וההשקעה העיצובית שלו.

החומרים והצבעוניות הם באותה סקאלה כמו "בחדרים של הגדולים". הלבן שולט ברקע ובריהוט והחומריות היא של עץ טבעי- ממנו עשויים כל המשחקים ורב הריהוט. הטקסטיל- בגוונים של אפור -שחור, פשוט ונעים משתלב עם הקיר הגרפי שמולו וממשיך במגמת החלל הרגוע שמשאיר את תשומת הלב למשחקים ולחלל המשחק המרכזי עצמו- שנשאר ריק ומאפשר כל פעם לבנות בו עולם חדש של משחק ויצירה.

אני אוהבת במיוחד את פתרונות האחסון של קופסאות מעץ ממוחזר על גלגלים מתחת לספסל הבנוי. כמעט בטוחה שהן DIY. ארון האחסון הכתום- שמכניס את הצבע לחדר הוא גם בחירה מצויינת. נקודה אחת מדויקת של צבע נותנת את הבאלאנס הנכון על מנת שהחלל לא יהפוך סטרילי מידי.

רהיטי העץ ומשחקי העץ- הם כמובן המשך ישיר של כל הגישה העיצובית וסגנון החיים ההולנדי בכלל, כפי שהוא משתקף בבית הזה. טבעי, פשוט ואם אפשר גם DIY.

החללים של המרתף בד"כ נמוכים יותר ועם פחות תאורה טבעית, אבל כאן בזכות הצבעוניות השקטה והעיצוב הפשוט והמינימלי, שמייצר מסגרת אך משאיר את החלל פתוח וחופשי, נוצרת הרגשה אוורירית, נינוחה ומזמינה למשחק.

שאר חלקי הבית מתאפיינים גם הם בבאלאנס מעניין ונעים שנוצר ע"י ערבוב מאוזן בין פריטי עיצוב מסקאלות שונות: קלאסיים (דגמים שונים של Eames chair), וינטאג', DIY ואיקאה.

על רקע הנתונים המקוריים של הדירה- תקרה גבוהה, שתי חזיתות של חלונות במשקופי עץ מקוריים מרצפה עד תקרה והרבה אור טבעי, מתקבל חלל נקי ורגוע ובאותו הזמן מגוון ומשפחתי. שילוב שאינו טרוויאלי בכלל.

שבת שלום!

Source: kid & coe

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page