top of page

To start the weekend with I XS White Apartment

הפעם לקח לי הרבה זמן חיפוש למצוא את הדירה שממש בא לי לכתוב עליה היום. לאחר שהבנתי שלא אמצא את מבוקשי בכל הפוסטים והעדכונים האחרונים שאני מקבלת מידי יום למייל, חזרתי לארכיון הדירות שלי ושם מצאתי אותה. דירת 40 מ"ר בעיר Göteborg בשוודיה. אני זוכרת שהיא התפרסמה מתישהו בסוף החורף ובתמונות שצולמו מהמרפסת היה אפשר כבר לזהות את האביב שעוד רגע מגיע אבל גם לחוש בקור הערפילי שעדיין שולט בחוץ.

עכשיו עוד רגע יוני ואין דבר שיכול לרענו אותי יותר מקצת תמונות של סטייל נורדי הארד קור (hard core), כפי שהדירה הזו מציגה בשיא הדרו הלבן והטרנדי.

אבל קודם קצת על החלל עצמו- מדובר בדירת חדר של 40 מ"ר הכוללת מטבח וחלל משותף למגורים ושינה המחולק באמצעות וילון.

הפלוס העיקרי של הדירה הוא שכל חלל מקבל אור טיבעי ישיר מבחוץ והההרגשה היא של דירה מוארת במיוחד. בחלל המגורים ישנה גם יציאה למרפסונת קטנה מה שמעניק לו עוד תוספת מרחב ויזואלית לפחות (ברב חודשי השנה) והרגשה של חצי-חוץ

גם כשיושבים בסלון.

אני אוהבת מאוד את הקומפקטיות של הדירה, את חלל הכניסה, שאינו רק מסדרון אלא מקום בפני עצמו, וגם את אוסף הפריטים הלבנים שנראה כי נאסף (כנראה ע"י הסטייליסטית) בקפידה ומשווה לדירה אופי מאוד נשי ואישי.

מעבר לחלוקה המקורית של החדרים לא נוספו שום קירות וכל ה"חלוקות" לאזורים נעשו באמצעות רהיטים ואביזרים בלבד, מה שמאפשר גמישות של החללים. אזור השינה מוגדר ע"י מיטה מוגבהת עם שידה אחורית גבוהה וארון בגדים תואם ממול.

ריהוט שכולו לבן, נקודות צבע עדינות ע"י אביזרים נלויים ותוצאה סופית של מרחב אישי ואינטימי.

הסלון נראה מרווח באופן יחסי לגודלו המזערי ולמרות שיש בו מגוון רחב יחסית של אוביקטים ואביזרים, שמעניקים לו את תחושת הביתיות (cozy) הוא מרגיש אוורירי וקליל.

אזורי כניסה הם אחד מנקודות "החולשה" שלי- אני כלכך אוהבת את אזורי הכניסה (entrance hall) הטיפוסיים של דירות אירופאיות. כי כבר שם בכניסה אפשר ללמוד כלכך הרבה על אופי הדיירים ולהרגיש כבר על מפתן הדלת את דופק החיים בבית.

חלל הכניסה בדירה הזו הוא דוגמא נחמדה לכך- הוא מאפשר לתאר ולדמיין מי (הסטייליסטית) גרה בדירה ומה הסגנון והסטייל שלה.

המטבח -אפשר לומר הרבה על הסטיילינג, אפשר להצמיד תוית מותג כמעט לכל אובייקט בחלל, אבל למי אכפת כל עוד התוצאה הסופית גורמת לי רק לרצות לנחות ולהתנהל בתוך הסט המצולם כלכך טוב הזה.

בסך הכל מדובר במטבח לבן, אריחי קרמיקה פשוטים 15/15 ששוב חוזרים לראות בזמן האחרון, רצפת עץ (נראית מקורית) לבנה, חלון גדול שלדעתי עושה את ההבדל ואיבזור שמשלב פריטים קלאסיים- Ant chair, topan vp6 lamp, ph5 pendant lamp, לצד עיצוב סקנדינבי עכשווי.

למרות גודלה המזערי של הדירה הצליחו ליצור בה רושם של חלל מרווח, מואר ואווריר ולהדגים כמה מהיתרונות הגדולים של בית לבן.

cool and fresh, ככה הייתי מתארת את הדירה הסופר נורדית הזו שברגע זה נראית לי מתאימה כלכך לקייץ הישראלי שמחכה לנו מעבר לפינה.

:Source

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page