top of page

Chairs Collection I Visu Chair

הכיסא השלישי ברשימה שלי הוא Visu Chair של המעצב הפיני Mika Tolvanen עבור Muuto הדנית.

נקודת המוצא של המעצב היתה ליצור גירסה משלו לכיסא "הדיקט" (plywood) הניצחי.

אני מכירה את הכיסא הזה מיזה זמן ומאוד אוהבת את הצורה, החומריות והצבעוניות שלו, שמשדרות הרגשה של פריט מוכר, כזה שראיתי משהו כמותו כבר בעבר (עד כדי כך שהייתי צריכה לבדוק היטב שאכן זה הכיסא שהתכוונתי לכתוב עליו) ועדיין הוא כלכך נעים ונכון שאשמח תמיד לראותו שוב.

בהקשר הזה ולאחר שקראתי את מילותיו האישיות של המעצב על הכיסא, אני יכולה להגיד שהמקום שאליו כיוון הצליח לו. הקונספט עבד!

"I wanted my chair to have an unobtrusive and timeless nature that is familiar but never boring and without sacrificing function or ergonomics”

הכיסא עשוי מבסיס עץ אלון ומושב בגימור פורניר אלון בכבישה ומגיע בגוון אלון טבעי או צבוע.

אני מעדיפה את הדגם של האלון הטבעי. למרות שגם הכיסאות הצבעוניים מקסימים בעיני כשלעצמם, במקרה הזה אני חושבת שהחומר והצורה הם הפשטות והקסם של הכיסא ופשוט אין צורך בשום תוספת צבעונית על זה.

Visu_Chair הוא חלק מסדרה של כיסאות שקשורים מבחינה קונספטואלית וויזואלית אך משמשים לפונקציות שונות. פריט נוסף בסדרה שאני מחבבת במיוחד, הוא Visu lounge - אינטרפטציה מעט נועזת לכורסאת סלון. המטרה כאן היתה ליצור כיסא לסלון בעל נוחות מירבית כשל כורסא, אך ללא ריפוד. לדעתי זה הצליח לפחות מבחינה ויזואלית. האפקט המתקבל הוא של כורסא קומפקטית בעלת צורניות פשוטה ואלגנטית עם "קריצה" בחומריות לא רגולרית ומפתיעה.

בדרך כלל אני מאוד נגד "סטים" של ריהוט ואני אוהבת גיוון ואינדיוידואליות של פריטים שנמצאים באותו החלל, אבל במקרה הזה אני חושבת שלמרות שההקשר בין שני הפריטים מאוד ברור, הוא לא הופך אותם להיות "סט" במובן המסורתי של המושג. גימור צבעוני או חומרי שונה (הכורסא מגיעה גם עם מושב מרופד) ידגיש את הייחודיות של כל אחד מהם בעוד הצורניות החזקה תשמור על השפה המשותפת ביניהם.

אני באופן אישי הולכת על זה!

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page