top of page

White simplicity in the bedroom space

1 I 2 I 3 I 4 I 5ּ+6 I 7 I 8

בסוף השבוע הזה במקום לכתוב על דירה יפה ומעוררת השראה (וקינאה) אני רוצה לחלוק איתכם אוירה. האוירה של חדר השינה הבהיר, המונוכרומטי, המואר באור טבעי, הנקי והפשוט, אך לא במובן הקר והמנימליסטי אלא כזה המשדר ביתיות, נעימות, אינטימיות, טוהר, רוגע ושלווה.

את הרעיון והסגנון אפשר להכיל ברמות שונות גם על כל חדר אחר בדירה, אבל החלל הטבעי ביותר בשבילו יהיה חדר השינה.

במסגרת העבודה על הבלוג אני נתקלת כמעט מידי יום באימג' חדש של חדר שינה המתאים לתיאור ומוצאת בהם כל פעם מחדש יופי ועדינות.

אני מנסה להבין מהם האלמנטים שמרכיבים חלל כזה- לבן ונקי אבל מזמין וביתי. חדר שחולמים להכנס אליו בסוף היום אחרי מקלחת טובה, או מחכים ליום שבת בבוקר רק כדי להשאר בו עוד קצת, ברוגע והנעימות והאור הרך שנכנס מהחלון.

נקודה נוספת שמעניינת אותי היא האם בעודו מזוהה כלכך עם הסגנון והסטייל הנורדי, ניתן להכיל אותו גם על דירה ישראלית?

כשאני מנסה לפרק את "המוצר המוגמר" למרכיביו על מנת להבין את סוד קיסמו, אני מוצאת שהחלל עצמו הוא לרב בסיסי מאוד- קירות לבנים, חלון (יחיד בד"כ) בעל משקוף עץ לבן וריצפת עץ. לעיתים מולבנת אך בד"כ בצבע העץ הטבעי שנותן קונטרה של חמימות, בצורת חומריות טבעית, לרקע הלבן.

הצניעות הזו ממשיכה גם בסידור הפנים של החלל - אין עומס של רהיטים, אובייקטים ואביזרים, אבל אלו שקיימים הם מאוד מדויקים ונראה שנבחרו בקפידה. בדרך כלל יהיה אובייקט אחד, רהיט כלשהו, שהוא הייחודי- בצבע, חומר או סגנון. שאר החפצים, הרהיטים והטקסטיל יהיו בצבעוניות עדינה ובהירה וישתלבו ברקע.

הרבה פעמים ניתן לזהות את הפריט הייחודי (או שניים) כשייך למותג נורדי ידוע, לרוב יהיו אלו הפריטים שמכניסים נקודות של צבע לחדר, בעוד שאר הרהיטים יהיו פשוטים ובלתי ממותגים.

אני מאוד מעריכה את המיקס העיצובי הבלתי מחייב הזה- פריטי עיצוב קלאסיים או עכשווים שעומדים בכפיפה אחת ובשילוב בלתי מתאמץ יחד עם פריטים פשוטים יותר, איקאה סטייל. זוהי לדעתי אחת מנקודות החוזקה של העיצוב הנורדי, המוכיח שניתן לייצר חלל איכותי גם באמצעים פשוטים ובסיסיים כל עוד הם מבטאים את תכונות הסגנון: כבוד לחומר, פשטות פונקציונאלית, וביטוי אנושי באופי הצורני.

התוצאה הסופית במבט חולף יכולה להתפס כחלל לבן וסטרילי (לי באופו אישי אין שום בעיה עם זה כמובן). אך בפועל גם בתוך ההרמוניה הבהירה הזו יש מגוון של חומרים, טקסטורות וגוונים והם שיוצרים את ההבדל בין מנימליסטיות קרה לבין פשטות רכה ונינוחה.

אז למה בעצם שלא ניישם זאת גם אנחנו? את האור הרך יהיה קצת קשה לייבא לכאן, על אחת כמה וכמה בשעות הבוקר המאוחרות של סוף השבוע, גם את קורות העץ הגושני בעליית הגג- שהיא מיקום קלאסי ורומנטי לחדר השינה. אך את שאר המרכיבים - הצבעוניות, החומריות והפשטות הצורנית בהחלט אפשר ואף רצוי לאמץ.

דווקא במקום רועש וגועש צבעוני ואינטנסיבי כמו שלנו, חלל בהיר ורגוע, נטול עומס ויזואלי, נינוח ועניו הוא מקום אידיאלי לסיים בו את היום או להתחיל את סופהשבוע.

שבת שלום!

Source:

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page