top of page

Inspiration - Made of playwood

עיצוב סקנדינבי עבור ילדים הוא נושא שעוד לא נגעתי בו כאן. אין ספק שזהו תחום רחב בפני עצמו ואני אנסה כל פעם להציגו כאן מזוויות שונות.

אם אנסה לתמצת את המהות העיצובית של תחום זה, ניתן לומר שאותם מאפיינים: צבעוניות מונוכרומטית, חומריות טבעית ופשוטה, צורניות רכה, צניעות פונקציונאלית ותחושה כללית של רגיעה ונינוחות, שהם סימני ההיכר הבולטים של העיצוב הסקנדינבי באשר הוא, באים לידי ביטוי גם כאן, בתחום העיצוב לילדים.

העיצוב אינו מתיילד או מתנחמד כלפי הילדים, הוא ברור, נקי ומנימליסטי, משל היה עיצוב למבוגרים בנושאים הפונים לילדים.

מכיוון שהמודעות לעיצוב כלכך מושרשת, גם ההתייחסות לילד היא כאל צרכן עיצוב כבר מינקות וכך גדל ציבור שמעריך עיצוב כדרך חיים.

בסדרת המוצרים שאני מציגה היום, של החברה הפינית LUONA, מה שתפס את עיני במיוחד היתה הצניעות החומרית והפשטות הצורנית של האובייקטים.

הרי מדובר בסך הכל בפיסות עץ לבוד המחוברות ע"י מחברים פשוטים ולא מוסתרים, במתכוון, לכדי צורות ואובייקטים בסיסיים ביותר.

כמעט DIY. עדיין או אולי בזכות זה, יש בהם את אותו קסם מיוחד של צעצועי ילדות "אמיתיים" ונאיבים, קצת כמו אלו שזכורים לי מהילדות, שאבא עושה לבד.

הרעיון גם הוא כלכך פשוט- לייצר את העולם האמיתי או לפחות אובייקטים מוכרים ממנו, בקנה מידה המותאם לילד.

ברור שהם לא המציאו את הגלגל, הרעיון מוכר וידוע. מה שהם המציאו או יותר נכון עושים שונה הוא התוכן החומרי, הצבעוני והצורני שהם עובדים על פיו. האוביקט הוא מיסגרת, הוא רקע, הוא ניטרלי. הילד כבר יצוק עליו את העולם שלו. הוא מאפשר לו להשתנות, ליצור, לדמיין ולהביע את עצמו על גביו.

זה היופי של המוצרים הללו בעיני. זה והעובדה שהם משתלבים מן הסתם בצורה מושלמת עם המנימליסטיות של החלל ושאר הרהיטים בבית.

אפשר בהחלט להכניס את הצעצועים לסלון!

:Source

Tags:

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page