top of page

Pure Space for Vacation in Scotland

פעם אחת ביקרתי בסקוטלנד, במסגרת קורס באדריכלות, ולא התאהבתי במקום, בלשון ההמעטה. אולי זה באמת המקום ואולי סתם לא הגעתי לשם בקונסטלציה הנכונה. הנכס היפה הזה הוא הזדמנות שנייה להתאהבות. וירטואלית לפחות.

סקוטלנד לא ידועה (לי לפחות) בסגנון עיצוב מסוים, מעצבים פורצי דרך או אדריכלות יוצאת דופן, ואולי זה לא מפתיע שאת הטירה העתיקה והיפה הזו, Gairnshiel Lodge שנבנתה במאה ה-18, רכשה בכלל משפחה בלגית והפכה לבית אירוח.

הם הביאו לכאן מהבית את מעצבת הפנים הבלגית, Nathalie Van Reeth, שעשתה מהפך אמתי, תחת החזון: "ליצור מקום שבו הישן פוגש את החדש והמסורתי עומד בדיאלוג עם המודרני." הצליח לה לדעתי. לפחות מהתמונות נראה שהמקום עדיין משאיר את המהות של העבר, אבל אם זאת הוא עכשווי, מרגיע ורך. שלא לומר זני.

לצד קירות האבנים העתיקות מלאות האופי, המעצבת השתמשה בטייח מעונן בגוונים של אפור ובג' בהירים שנותן הרגשה של קיר חומרי ולא מלוטש, אבל מעודן לעומת האבן.

פריטי העיצוב הם אנסמבל של עיצובים מודרניסטים לאורך המאה ה-20, לצד פריטים עתיקים ועיצובים חדשים שנעשו ע"י המעצבת במיוחד לכאן: שולחן האוכל ושולחן הבר, מעץ גולמי.

יש פה לא מעט גוונים שמגיעים על גבי חומרים טבעיים שונים, אבל הכל נשאר תחת אותה מסגרת צבעונית של גווני אדמה, חול ואבן. כהות טבעית כזו שקשורה לגמרי לסביבה. יש בזה משהו מאוד מרגיע, מספק, לא צריך יותר מזה. בטח לא לחופשה.

שבת שלום.

I TOP I

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page