top of page

Two Scandinavian Books

אני מקבלת מידי פעם בקשות אישיות להמלצות על ספרים בנושא עיצוב סקנדינבי, חומר קריאה שמספר מה באמת עומד מאחורי הסגנון שתפס כלכך חזק בשנים האחרונות. היסטוריה, מעצבים, תהליכים וכו'... ולרב אין לי תשובות טובות למתעניינים, אבל לאחרונה יצאו שני ספרים (אחד בתרגום לעברית ואחד באנגלית) שיכולים לשפוך קצת אור על הנושא, והרי באורות אנחנו עוסקים החודש.

אז לכבוד הספרים החדשים, לכבוד החגים, אלו שהגיעו ואלו שעוד מעט מגיעים, ולכבוד החורף זה ממש מתבקש שאספר לכם כאן על שניהם.

בתחילת דצמבר יצאה מהדורה מתורגמת של הספר הדני Hygge או בעברית: הוגה,

המושג הוגה הוא חמקמק בשביל מי שאינו דני אמיתי, זו אחת מאותן מילים שמרגישים את המשמעות שלהן יותר מאשר יכולים לתאר אותה במילים.

הספר מאפשר הצצה לתרבות ההוגלית ונותן לנו כלים פשוטים איך ליישם את השיטה הדנית אצלנו בבית. בגדול מדובר בנרות, קמין, יין או עוגה ותה עם כמה חברים ממש טובים ומזג אוויר סוער. עדיף שכל זה יתרחש בדירה או ביקתה עם רצפת עץ וחלון גדול שאפשר לשבת בתוכו ולבהות בטבע המשתולל בחוץ. לא תצאו דנים אבל אולי קצת יותר מאושרים או לפחות נינוחים. מה שבטוח עונת החורף זה הזמן היחיד שבו ניתן לנסות ליישם אצלנו את ההרגלים הצפוניים.

בית הוגלי

ועוד אחד

הספר השני הוא קצת יותר דידקטי .

אלן הוא בלוגר עיצוב ולייף סטיילינג ידוע מקופנהאגן, בעל הבלוג bungalow5.

הספר החדש שהשיק לפני חודש הוא מדריך יסודי להשגת סגנון סקנדינבי בכל חדר בבית, עם תיאור של צבעים, פריטים מועדפים ואיך אפשר ע"י צעדים פשוטים לחיות כמו "סקנדינבי אמתי".

בנוסף, ואולי החלק המעניין בספר, יש סקירה של התהוות הסגנון, מראשיתו ועד איקאה, מהם היסודות שמתוכם צמח ועליהם בנויה בעצם התרבות הנורדית כולה.

הספר הראשון ברשימה הוא כייפי ליום גשם רגוע בבית, הספר השני הוא באמת כנראה התשובה הכי טובה שיש לי כרגע למי שרוצה ללמוד את הנושא קצת יותר לעומק.

שיהיו חגים שמחים וימים קרים של הוגה.

I TOP I

Tags:

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page