top of page

It's All About The Entrance Hall

 entrance hall
hall-fantastic-frank
 entrance hall
 entrance hall
 entrance hall
 entrance hall
 entrance hall
 entrance hall
 entrance hall
 entrance hall

הזכרתי כאן בעבר את חיבתי המיוחדת ל- entrance hall ועכשיו לכבוד החורף שמגיע נראה לי מתאים לעשות עליו שוב zoom in.

אותו חלל בכניסה לבית שמפריד בין חוץ לפנים, בין חדר המדרגות הציבורי לאזור הפרטי, המקום שמקבל את פנינו כשאנחנו חוזרים הביתה והאחרון בצאתנו ממנו. מעבר לכך הוא גם מעיין חלון הראווה הראשוני לקן הפרטי שלנו. כבר מכמה המילים הללו ניתן להרגיש שהוא הרבה מעבר לסתם מסדרון או דלת ומגיע לו בהחלט מקום אמיתי בתוך הררכיית החדרים הביתית.

בשל כך אני אוהבת מאוד לראות את חללי הכניסה בדירות נורדיות או אירופאיות צפוניות בכלל, כי הדגש (כביכול) שמושם שם על החלל הזה הוא כלכך טבעי וטרויאלי.זה חלק בתלי נפרד מתכנון הדירה מאז ומתמיד ולאחרונה גם חלק בלתי נפרד מהסטיילינג שלה.

לעיתים הול הכניסה מתחיל כבר בחדר המדרגות, כאשר במקום רק שטיחון ליד הדלת נימצאים שם גם מתלה מעילים ודלי למטריות - שמסמנים את המעבר לטריטוריה הפרטית. לעיתים הוא יהיה ממש חדר כניסה קטן, עם דלת נוספת ממנו לדירה, או לחילופין חלל כמו כיכר קטנה שממנה מתפצלים מסדרונות או דלתות לשאר חדרי הבית.

הלכתי דווקא לאתרי נדלן של מכירת דירות על מנת למצוא דוגמאות אותנטיות. נכון שחלק מהדירות הללו עברו סטיילינג אבל עדיין כולן דירות ממוצעות בבנייני דירות עירוניים ובכל דירה המוצעת למכירה תמיד, כמעט בלי יוצא מן הכלל, תהיה תמונה או שתיים של חלל הכניסה. אני חושבת שזו ההוכחה הכי משמעותית לחשיבותו ומעמדו כעוד "חדר" בבית.

מעבר לאהבתי את האזור הזה, שיכול ללמד אותנו על מי שגר בבית לפני שעוד ראינו את הסלון והמטבח שלו, אני לגמרי יכולה להבין ולהעריך את תפקידו. הוא בעצם משמש כאזור ביניים- המקום שבו מתלבשים במעיל, צעיף, כפפות וכובע שניה לפני שעוזבים את הבית החם והנעים לטובת החוץ המקפיא. זה גם המקום שמשירים בו את כל העטיפות וחוזרים למצב לבוש רגיל ואז צריך גם מקום להניח את כל השקיות והתיקים שהגענו איתם הביתה. לעיתים שם נוריד גם את הנעליים או לפחות המגפיים הרטובים, כי על הפרקט או רצפת העץ נעים (ולעיתים גם נהוג) להסתובב עם גרביים או נעלי בית חמימים.

לא יהיה שם עיצוב מיוחד או יוצא דופן, זה מעיין מקום כזה שמקבל את האישיות והאופי שלו ישירות מהדיירים ותוך כדי החיים, מתוך עצם התפקוד שלו. אני חושבת שזה מקום שכייף לעצב לבד כי הוא קטן ואפשר להשתמש באוביקטים ניידים ומתחלפים, להוסיף ולשנות בקלות ולאט לאט להגיע עם הזמן לאוסף המדויק והמתאים של האביזרים.

בדרך כלל יהיו שם מתלה מעילים, עומד או הקיר, ספסל קטן או כיסא, ארונית כלשהיא, מראה, שטיח קטן ומנורה. כולם פריטים בסיסיים ופשוטים ועדיין כשהם נמצאים שם ביחד ואליהם מתווספים בגדי ו אביזרי היומיום ועוד כמה פריטים אישיים קטנים, נוצר המגע האישי הזה שמייחד כל הול כניסה והופך אותו למעיין ייצוג מזערי של בעליו.

ועוד תמונות בפינטרסט שלי.

I TOP I

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page