top of page

Award I Nova Design Award - 2014

frame I elements I hook I tatami I maple-stool I shelf

פרס נובה - למעצב הנורדי של השנה הוא חלק מ-FORMEX - יריד עיצוב הפנים הגדול ביותר לעיצוב סקנדינבי, שמתקיים באוגוסט בשוודיה. זו השנה הרביעית שבה מוענק הפרס.

המועמדים לפרס נובה 2014 נבחרו לפני כשבוע. הפרס יינתן למעצב סקנדינבי צעיר שעובד בתחום העיצוב הנורדי. המשתתפים נבחרו מכל מדינות סקנדינביה: שוודיה, דנמרק, פינלנד, נורבגיה ואיסלנד.

הבחירה מראה דור צעיר של מעצבים שמסוגלים לשאוב השראה ממורשת העיצוב והמלאכה הסקנדינבית הוותיקה והמצטיינת על כל הבטיה ובו בעת הסתכלות והתאמה של המוצרים לאתגרים ולצרכים עכשוויים.

לאחר שהסתכלתי וקראתי על כל אחד מהמועמדים, אחד מכל מדינה, אני יודעת בבירור מי הבחירה שלי: Line Depping מדנמרק.

היא בעלת סטודיו עצמי ועושה שיתופי פעולה עם מעצבים נוספים ומותגים דנים כמו Hay.

אהבתי כל אוביקט בתיק העבודות שלה. בכולם אפשר לזהות בבירור את המקורות שלה- מסורת המלאכה והעיצוב הנורדים - מבחינה חומרית, צבעונית, פונקציונאלית, הבנת יכולות החומר ושיטות העבודה, הקו העיצובי הפשוט והנקי, הפורפורציות וההבעה האנושית של האובייקטים. עם כל המורשת הזאת ברקע היא מביאה את המגע והאינטרפטציה האישית שלה ומייצרת רהיטים ואביזרים שמתמקדים בעץ כחומר ראשי שאותו היא חוקרת ומתנסה ביכולות החומריות שלו. אותו היא לעיתים משלבת עם חומר מישני כמו מתכת, או טקסטיל, ליצירת ניגודיות והשלמה של המערכת.

האובייקטים שלה מתאפיינים בקו פשוט, כביכול, אבל כשמתמקדים בפרטים מגלים את היחודיות שלה- השליטה בקו, גימורים רכים וצורניות טבעית עם נטייה לעגלגלות- מייצרים אובייקטים בעלי פורפורציות נעימות ואנושיות שמשדרים עדינות ונינוחות וכפי שאני רואה זאת אפילו נשיות.

את שאר המועמדים אפשר לראות כאן:

עכשיו רק נשאר לחכות ולראות מה תהיה בחירת השופטים באוגוסט.

Follow me
  • Facebook Black Round
  • Pinterest Black Round
  • RSS Black Round
  • Instagram - Black Circle
bottom of page